Radu Gaşpar, directorul proiectului „Autostrada Transilvania”, din cadrul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), a fost demis, ieri, din funcţie printr-un ordin al ministrului transporturilor, Radu Berceanu. Sursa: Călin Ile
Directorul general al CNADNR, Dorina Tiron, a declarat doar că revocarea lui Gaşpar are la bază faptul că acesta nu a respectat “nişte reguli”.
Decizia a venit chiar în ziua în care EVZ publica declaraţiile prin care Gaşpar recunoştea că la Suplacu de Barcău trebuie mutate în jur de 30 de sonde ale Petrom, costurile suportate de Compania Naţională fiind între 15 şi 50 de milioane de euro. Fostul director mai declarase că soluţia construirii viaductului nu fusese avizată în prima fază de CNADR, dar primise aviz favorabil din partea comisiei tehnico-economice de la Ministerul Transporturilor.
Construcţia viaductului de la Suplacu de Barcău va costa în jur de 120 de milioane de euro.
Au fost cinci proiecte
Autostrada Transilvania a fost proiectată de compania Iptana Bucureşti. Cătălin Popescu, directorul proiectului, spune că, în primă fază, au fost propuse cinci soluţii de proiectare: trei priveau construcţia unui viaduct, una înconjura lacul de acumulare, iar alta ar fi trecut pe lângă rafinăria de la Suplacu de Barcău, prin pădure.
“Cea mai viabilă a fost aceea de a traversa lacul de acumulare prin construirea unui viaduct care iese într-un câmp petrolifer şi afectează cât mai puţin extracţia Petromului. A mai fost soluţia ocolirii lacului, ce ar fi presupus construirea unui viaduct mai mic şi efectuarea unor consolidări masive. Costul ar fi fost egal cu cel din soluţia construirii viaductului”, afirmă Cătălin Popescu. Proiectantul mai spune că, în 2004, suma estimată pentru construcţia viaductului se ridica la 60 de milioane de eur