În conformitate cu prevederile Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 68/2003, instituţiile care asigură servicii sociale trebuie să îndeplinească anumite standarde şi să fie acreditate, chiar dacă legislaţia nu prevede sancţiuni în caz contrar. În această categorie intră şi primăriile. Din 70 de unităţi administrativ-teritoriale existente în judeţ, doar 20 sunt acreditate ca furnizor de servicii sociale
Potrivit directorului coordonator al Direcţiei de Muncă şi Protecţie Socială, Valentina Munteanu, la momentul numirii sale în funcţie, la nivelul judeţului Constanţa, din cele 70 de primării, doar 16 erau acreditate ca furnizor de servicii sociale: Hârşova, Cernavodă, Năvodari, Medgidia, Mangalia, Cumpăna, Ovidiu, Eforie, Cogealac, Cobadin, Horia, Ion Corvin, Valu lui Traian, Siliştea, Oltina şi Limniţa. Printre cele 50 de primăriile neacreditate la ora actuală se află şi Constanţa, întrucât Serviciul Asistenţă Socială funcţiona într-o clădire revendicată. „Pentru a obţine acreditarea, trebuie să aibă un sediu propriu şi autorizaţia de funcţionare la zi", a explicat Munteanu. În contextul prezentat şi având în vedere că, în teritoriu, s-a constatat o oarecare lipsă de informaţii în domeniul protecţiei sociale, Direcţia de Muncă şi Protecţie Socială (DMPS), în colaborare cu Casa Judeţeană de Pensii şi Agenţia Judeţeană pentru Prestaţii Sociale, a organizat o caravană de informare ce va străbate toate unităţile administrativ-teritoriale din judeţ. Până acum, caravana a poposit în comunele Nicolae Bălcescu şi Mihail Kogălniceanu. Şefii celor trei instituţii - Valentina Munteanu, Cristina Samoilă şi Mihaela Ristea - s-au aflat, ieri, în localităţile Eforie, Agigea, Techirghiol şi Tuzla. „O dată pe săptămână vom fi în judeţ. Rolul acestei caravane este de a prelua problemele cetăţenilor şi de a face demersurile necesare pentru acreditarea primăriilor ca furniz