Praktiker Romania, cel mai mare retailer de bricolaj de pe piata, a raportat vanzari nete de 110 mil. euro in primul semestru al anului, in scadere cu 14,3% fata de perioada similara din 2008, in moneda locala declinul fiind de 1,3%.
Compania opereaza 26 de magazine la nivel local, cu patru mai multe decat avea la finalul semestrului intai din 2008.
"In intervalul aprilie-iunie 2009 scaderea vanzarilor exprimate atat in cifra absoluta, cat si in indicator like-for-like (neluand in calcul expansiunea retelei - n. red.) s-a atenuat simtitor fata de trimestrul intai al anului, desi la nivelul pietei DIY (retailul de bricolaj - n. red.) presiunea exercitata de restrangerea generalizata a consumului s-a facut simtita la fel de puternic", a declarat Michael Krahn, directorul general Praktiker Romania.
Cele 22 de unitati mai vechi de un an au inregistrat in intervalul mentionat vanzari in scadere cu 23% in euro si 11,6% in lei.
"Mai mult, evolutia leului fata de euro in trimestrul al doilea a pastrat moneda nationala la un nivel mediu comparabil cu cel pana la care a scazut in primele trei luni ale anului, presiunea pe indicatorul vanzarilor in euro fiind astfel comparabila celei din primul trimestru", a precizat el.
Retailerul german a anuntat ca si-a diminuat foarte mult investitiile in expansiunea retelei in Europa de Est din cauza inrautatirii conditiilor din piata.
Singurele investitii in extindere in S1 au fost directionate pe piata romaneasca, in aceasta perioada retailerul avand o deschidere de magazin la Focsani, fiind finalizata de asemenea o investitie de 2,2 mil. euro in extinderea unitatii din Craiova cu 2.000 de metri patrati.
Praktiker Romania nu a anuntat pana acum alte locatii sigure pentru extinderea din 2009. Anul trecut, piata romaneasca a fost in centrul expansiunii Praktiker in afara Germaniei, fiind deschise la