Ponderea autoturismelor diesel in totalul celor comercializate in prima jumatate a acestui an a scazut de la 40% in semestrul intai din 2008 la 32% in perioada similara din acest an, potrivit statisticilor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile.
Daca in segmentele superioare diferentele de pret intre un model diesel si unul pe benzina tind spre zero, in segmentele mini-mediu diferentele de pret ajung chiar si la peste 1.000 de euro, diferenta care a inclinat balanta in favoarea motorizarilor pe benzina.
Potrivit declaratiilor anterioare ale lui Alin Tapalaga, directorul general al Porsche Inter Auto, scaderea ponderii modelelor diesel ar fi fost si mai puternica daca nu ar fi existat stocurile si campaniile de discounturi.
La nivelul lunii iunie, aproape 71% dintre masinile vandute au fost echipate cu o motorizare pe benzina, fata de 67% in urma cu un an. In primul trimestru al acestui an motorizarile diesel detineau 47% din totalul autoturismelor comercializate.
Daca se iau in calcul numai autoturismele din import, ponderea motorizarilor diesel a fost in primul semestru de 41%, fata de 44% in perioada similara a anului trecut.
In cazul Dacia, vanzarile modelului Logan cu motorizarea diesel de 1,5 litri dCi 70 CP au inregistrat o scadere de 87%, la 774 de unitati si de 77% in cazul celei de 85 CP, la 542 de masini. In acelasi timp versiunile cu motorizari pe benzina de 1,4 si 1,6 litri au scazut cu 40%.
La nivelul lunii iunie a fost inregistrat cel mai puternic declin al pietei autoturismelor diesel, de peste 63%, in timp ce ritmul cel mai scazut a fost inregistrat in aprilie, prima luna in care s-a desfasurat programul "Rabla", iar majoritatea dealerilor aveau in derulare campanii de reduceri ale stocurilor.
Marca cu cele mai ridicate vanzari de motorizari diesel este Volkswagen, cu o cota de 56% din totalul