Anul acesta debuteaza cu mai putini consumatori de cosmetice si cu bugete mai reduse indreptate catre produsele pentru intretinere comparativ cu 2008, dar categoriile noi de consumatori si dezvoltarea retailului modern vor mentine piata pe plus cu pana la 10%, potrivit directorului Richard Matalon, country general manager al L'Oreal Romania.
"Vanzarile din prima jumatate de an se situeaza sub asteptari, mai ales ca piata a fost foarte dinamica in 2008. Nu am anticipat corect incetinirea ritmului de consum, pentru ca daca estimam ce se va intampla nu am fi avut astazi cresteri de doar 5%-10%, iar la unele categorii sa ne plasam sub performantele de anul trecut. La nivelul pietei a fost lipsa de inovatie, lipsa de viteza, lipsa de reactivitate", a declarat Matalon, care este de parere ca trendul se va mentine si in 2010.
Compania, care detine o cota de piata de 15%, mizeaza pe clientii care folosesc pentru prima data cosmetice si pe dezvoltarea retelei moderne de magazine, chiar daca, in contextul actual, ritmul de extindere al acestora s-a mai temperat.
"Am asistat la o accelerare a deschiderilor pe metru patrat in ultimii trei ani, probabil prea repede si probabil fara sa corespunda cu nevoile reale ale consumatorilor. Faptul ca romanii cumparau mult si la preturi foarte mari i-a ajutat pe retaileri sa se extinda. Anul acesta se simte o contractie, chiar daca nivelul chiriei sau dobanzile la credite se renegociaza. Pe de alta parte, exista nevoia unor magazine specializate pentru cosmetice, cum ar fi drogheriile, de exemplu, iar aparitia acestora in viitorul apropiat va revitaliza consumul", spune managerul L'Oreal.
Francezul crede ca piata trebuie sa fie mai permisiva, pentru a se deschide mai multe astfel de magazine, pentru ca in termeni de competitie mai este foarte mult loc pana la o saturare a pietei.
Multe milioane de le