La Fantana, cel mai mare imbuteliator de apa in watercooler (sistem de racire/incalzire), a avut afaceri in stagnare in primul semestru, cu toate ca 20% din clienti au renuntat la acest produs de la inceputul anului.
Compania controlata de fondul de investitii Innova Capital a realizat o cifra de afaceri de aproximativ 9 mil. euro in primele sase luni, nivel similar celui inregistrat in primele sase luni din 2008, vanzarile in volum fiind in stagnare in aceasta perioada.
"In primul semestru am pierdut 20% din clientii pe care ii aveam la inceputul anului si am castigat 10% de noi clienti, jumatate din acestia fiind persoane fizice", a declarat Cristian Amza, CEO-ul La Fantana Group.
Pentru a contracara scaderea numarului de clienti, compania mizeaza pe imbunatatirea relatiilor cu actualii consumatori.
"Am pus foarte mult accent pe activitatile specifice de retention (retinerea clientilor - n. red.), telefoane si vizite ale agentilor de vanzare la clientii activi", a spus Amza.
In acest an, compania si-a redus numarul de angajati cu 10%. La finele lui 2008, producatorul La Fantana avea 524 de angajati.
Piata resimte criza
Piata apei imbuteliate in watercooler este in scadere in acest an, pe fondul diminuarii numarului de companii active la nivel local si al reducerii bugetelor firmelor existente.
Companiile si institutiile publice reprezinta peste 90-95% din numatul total al clientilor unui imbuteliator de apa in watercooler.
Cei mai mari jucatori pe piata de profil sunt in acest moment La Fantana si Cumpana. La Fantana are o cota de piata estimata de reprezentantii producatorului la aproximativ 70% la nivelul anului 2008.
Imbuteliatorul La Fantana a avut in primul semestru un EBITDA de 2,85 mil. euro, in crestere cu 25% fata de aceeasi perioada a anului trecut, potrivit datelor furnizate de Amza. Anul tr