S-a redeschis joi, 9 iulie 2009, Muzeul Theodor Pallady, din str. Spatarului nr. 22, în Casa Melik – una dintre cele mai frumoase case din Bucuresti, datând din a doua jumatate a secolului al XVIII-lea, simbol de arhitectura româneasca – scara interioara de lemn, cerdac închis cu geamuri, acoperis cu streasina lata si… multa istorie, si drame multe. (...) S-a redeschis joi, 9 iulie 2009, Muzeul Theodor Pallady, din str. Spatarului nr. 22, în Casa Melik – una dintre cele mai frumoase case din Bucuresti, datând din a doua jumatate a secolului al XVIII-lea, simbol de arhitectura româneasca – scara interioara de lemn, cerdac închis cu geamuri, acoperis cu streasina lata si… multa istorie, si drame multe.
Muzeul adaposteste Colectia „Serafina si Gheorghe Raut“, detinatoare a unor valoroase pânze semnate de Th. Pallady, a peste 800 de desene si gravuri ale aceluiasi, din perioada pariziana, piese de mobilier, ceramica orientala, sculptura antica greco-romana, egipteana, renascentista etc.
Cum nu pot fi expuse toate lucrarile amintitei colecţii, cu prilejul redeschiderii muzeului, se inaugureaza expozitia temporara „Volum si perspectiva în creatia grafica a lui Theodor Pallady“ (o selectie de 32 de desene si gravuri).
Câteva note despre marele colectionar român de arta Gh. Raut: a fost director al filialei Bancii Marmorosch Blank din Paris, locuia în celebra Place Dauphine din inima Orasului-lumina (unde prin secolul al XIX-lea locuisera si George Sand, si Victor Hugo, spre a nu-i aminti decât pe ei), gazduindu-l generos si pe prietenul sau Theodor Pallady; a fost un reprezentant al colectionism Publicitate ului (nu numai românesc) de la sfârsitul secolului al XIX-lea si începutul celui de-al XX-lea, când piesele adunate aveau un caracter eteroclit, de o mare diversitate, ceea ce ar lasa sa se înscrie în celebrul vers 25 din comedia lu