Grupul Arcelor Mittal a suspendat importul de materii prime prin Portul Constanta si pe Canalul Dunare Marea-Neagra, preferand sa se aprovizioneze prin Portul Burgas si Canalul Bastroe, anunta Ziua de Constanta. Decizia afecteaza puternic societatea Comvex Constanta, pe care Mittal a incercat sa o preia, fara succes, anul trecut.
Operatorul portuar Comvex SA Constanta (singurul terminal mineralier din Romania) sustine ca se confrunta cu o "actiune economica ostila la adresa Romaniei", mai ales ca Arcelor Mittal detine 36% din actiunile Comvex.
In urma deciziei indienilor de la Arcelor, traficul de minereu in portul Constanta s-a redus drastic.
"Aceasta scadere importanta a activitatii economice din Portul Constanta este determinata de faptul ca Arcelor Mittal si-a redus drastic importul de materii prime si ceea ce importa, importa acum prin Burgas - Bulgaria. Portul Constanta si Canalul Dunare - Marea Neagra au fost dezvoltate tocmai pentru aceste activitati siderurgice", a declarat senatorul Mircea Banias, intr-o conferinta de presa sustinuta joi.
Ioan Balan, directorul Companiei Nationale Administratia Canalelor Navigabile, a afirmat ca traficul total in prima jumatate a lui 2009 a scazut cu 31,73% fata de perioada similara a anului 2008, singurul semnal pozitiv fiind cresterea traficului de cereale cu 300%. Traficul de minereuri feroase a scazut, fata de 2008, cu 71,9%. O scadere de 39,5% s-a inregistrat si in ce priveste transportul produselor metalice. Si traficul de minereuri neferoase a scazut comparativ cu 2008, cu 38,35%.
Din aceasta cauza, salariile personalului au fost redus cu 20%.
Reprezentantii institutiilor portuare au sesizat Consiliul Concurentei cu privire la blocajul economic din port si au informat Ministerul Economiei si Ministerul Transporturilor.
Consiliul Concur