Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) intenţionează să contracteze un împrumut de la Trezorerie de aproximativ 200 milioane de lei, din contul în care sunt vărsate veniturile din privatizare, pentru a refinanţa un credit obţinut în 2004.Împrumutul va fi acordat în luna septembrie, pe o perioadă de cinci ani, din care primii trei sunt de graţie, cu o rată a dobânzii situată la nivelul ratei de politică monetară a BNR, de 9%, la care se
Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) intenţionează să contracteze un împrumut de la Trezorerie de aproximativ 200 milioane de lei, din contul în care sunt vărsate veniturile din privatizare, pentru a refinanţa un credit obţinut în 2004.
Împrumutul va fi acordat în luna septembrie, pe o perioadă de cinci ani, din care primii trei sunt de graţie, cu o rată a dobânzii situată la nivelul ratei de politică monetară a BNR, de 9%, la care se adaugă 4 puncte procentuale, conform unei proiect de ordonanţă de urgenţă, elaborat de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI).
Creditul va fi rambursat începând cu luna decembrie 2012, în patru tranşe trimestriale egale. Dobânda va fi plătită trimestrial, începând cu luna decembrie 2009.
Guvernul justifică decizia
Executivul justifică decizia de a permite CNADNR contractarea unui nou îmrpumut prin faptul că datoria nu poate fi achitată în acest an, conform scadenţei, din veniturile proprii ale companiei.
Împrumutul nu poate fi restituit în acest an din cauza diminuării încasărilor CNADNR din tarife de utilizare şi trecere pe reţeaua de drumuri naţionale, precum şi a celorlalte tarife, se explică în proiectul de act normativ.
MTI arată totodată că neadoptarea ordonanţei de urgenţă conduce, în fapt, la imposibilitatea achitării împrumutulu