Ministerul Agriculturii vrea sa dea peste 50 milioane euro din fondurile europene si cu cofinantare de la bugetul de stat pentru publicitatea si promovarea Programului National pentru Dezvoltarea Rurala si a Programului Operational pentru Pescuit.
Fostul ministru al agriculturii Dacian Ciolos a criticat dur acordarea acestor sume pentru publicitate, considerate foarte mari si fara utilitate. Ciolos a acuzat "lipsa de profesionalism" a ministerului explicand ca acesti bani trebuie folositi intr-adevar pentru comunicare, dar in cu totul alt mod. De asemenea, liderii producatorilor agricoli considera ca acesti bani se vor cheltui degeaba, doar pentru imagine, nicidecum pentru adevaratele interese ale fermierilor.
Banii alocati pentru informarea publicului vin din fondurile europene alocate Programului pentru Dezvoltare Rurala, in proportie de 80%. 20 de procente provin de la bugetul de stat. In cazul de fata, este vorba de promovarea a trei programe din agricultura, derulate cu bani UE. Ministerul de resort a demarat deja procedurile de licitatie.
Un prim program se numeste "Imbunatatirea strategiei de comunicare si a identitatii vizuale a PNDR", pentru care se aloca aproape 12 milioane euro, al doilea program vizeaza promovarea directa a PNDR, pentru care se vor cheltui peste 35 milioane euro, iar un ultim program se refera la "creatia, productia si difuzarea unei campanii de promovare a Programului Operational pentru Pescuit", in valoare de peste 2,5 milioane euro. Promovarea si publicitatea din aceste programe vor presupune crearea de spoturi TV, radio, productia de machete de presa scrisa, bannere electronice pentru publicitate internet, un site special, servicii de inchiriere spatii media si internet, precum si realizarea a trei valuri de cercetare sociologica cu privire la impactul campaniei de informare, dar si de filme documen