Vanzarile in volum ale producatorului de tigarete Philip Morris International in regiunea Europa de Est, Orientul Mijlociu si Africa (EMEA) s-au diminuat cu 2,1% in trimestrul al doilea fata de aceeasi perioada din 2008, pana la 76,6 miliarde de tigarete, cel mai mare declin fiind inregistrat in Romania, Ucraina si in magazinele duty free, potrivit raportului financiar al companiei.
"Dinamica negativa a vanzarilor in Romania a reflectat declinul pietei si scaderile generate de cresterea accizelor la tutun din luna aprilie a acestui an", se precizeaza in raport. Potrivit aceleiasi surse, compania si-a majorat cota de piata la nivel local in perioada analizata.
Reprezentantii din Romania ai companiei nu au comentat rezultatele.
Philip Morris este al doilea mare jucator pe pe piata locala a tigaretelor, estimata la 2,4-2,5 miliarde de euro, avand in portofoliu branduri precum Marlboro, L&M sau Parliament.
Compania nu a comunicat inca valoarea vanzarilor realizate in 2008 la nivel local. In anul 2007, producatorul a realizat o cifra de afaceri de 535 mil. euro si un profit brut de 30 mil. euro, potrivit datelor de la Ministerul de Finante.
Philip Morris International are o fabrica de tigarete la Otopeni si exporta in principal in Uniunea Europeana, pe piete precum Italia, Polonia si Cehia, precum si in Africa.
Vanzari de 36 miliarde de tigarete
Tigaretele reprezinta cea mai mare piata din sectorul bunurilor de larg consum din Romania, dupa valoarea vanzarilor in retail, cei mai mari jucatori fiind in acest moment BAT, Philip Morris si Japan Tobacco International (JTI). Cele trei companii detin impreuna peste 90% din piata.
Piata locala de profil a inregistrat in 2008 o stagnare in volum la 36 de miliarde de tigarete, ceea ce reprezinta 5% din piata europeana, potrivit datelor furnizate anterior de Philip Morris. La i