Un nou proiect al Ministerului Transporturilor prevede ca masinile de mare tonaj ar putea sa traverseze Romania fara sa mai circule pe sosele. Metoda, utilizata in toata Europa, presupune ca tir-urile sa fie incarcate in trenuri speciale si transportate pe calea ferata pana la iesirea din tara.
"Toate camioanele vor fi incarcate pe trenuri fara sa mai utilizeze infrastructura rutiera. (...) Soferii se pot odihni, deoarece trenurile vor avea cabine de dormit si vagon restaurant si coboara dupa noua ore de mers cu trenul", a declarat secretarul de stat in Ministerul Transporturilor Eusebiu Pistru, citat de NewsIn.
Vagoanele speciale vor putea transporta pe soseaua feroviara chiar si 20 de tir-uri incarcate. "CFR Marfa are in dotare 160 de vagoane rola, de transport de mare tonaj. Sunt printre cele mai tehnice vagoane din Europa si doar cateva tari mai au asa ceva: Elvetia, Austria si Ungaria. (...) Se pot face trei sau patru curse pe zi", a aratat directorul general CFR Marfa, Gratian Calin.
Trenul va pleca din gara Bucuresti Progresu pe directia Rosiori, Craiova, Filiasi, Targu Jiu, Simeria si va avea ca destinatie finala gara Glogovat, in apropriere de Arad. Ultimele teste vor fi realizate saptamana viitoare, urmand ca acest nou sistem de transport sa fie operational in maximum doua luni.
Un nou proiect al Ministerului Transporturilor prevede ca masinile de mare tonaj ar putea sa traverseze Romania fara sa mai circule pe sosele. Metoda, utilizata in toata Europa, presupune ca tir-urile sa fie incarcate in trenuri speciale si transportate pe calea ferata pana la iesirea din tara.
"Toate camioanele vor fi incarcate pe trenuri fara sa mai utilizeze infrastructura rutiera. (...) Soferii se pot odihni, deoarece trenurile vor avea cabine de dormit si vagon restaurant si coboara dupa noua ore de mers cu trenul", a decl