Vânzările Ranbaxy România au scăzut cu 7% în trimestrul al doilea, faţă de aceeaşi perioadă din 2008, la 21 milioane dolari, şi cu 11% în primele şase luni, la 40 milioane dolari, în urma dificultăţilor din sectorul farmaceutic, cauzate de schimbarea reglementării preţurilor şi lichiditatea redusă. Lipsa de lichiditate a dus la o diminuare a stocurilor canalelor de distribuţie, se arată într-un comunicat al grupului indian Ranbaxy. Totodată, leul s-a depreciat cu 24% în
Vânzările Ranbaxy România au scăzut cu 7% în trimestrul al doilea, faţă de aceeaşi perioadă din 2008, la 21 milioane dolari, şi cu 11% în primele şase luni, la 40 milioane dolari, în urma dificultăţilor din sectorul farmaceutic, cauzate de schimbarea reglementării preţurilor şi lichiditatea redusă.
Lipsa de lichiditate a dus la o diminuare a stocurilor canalelor de distribuţie, se arată într-un comunicat al grupului indian Ranbaxy.
Totodată, leul s-a depreciat cu 24% în raport cu dolarul, faţă de perioada similară din 2008, afectând vânzările.
Ranbaxy este cel mai mare furnizor pe segmentul medicamentelor generice şi OTC (fără prescripţie - n.r.) cu o cotă de piaţă de 11% şi ocupă poziţia a şaptea pe piaţa farmaceutică din România.
Ranbaxy Laboratories, cel mai mare producător de medicamente din India, a preluat, în luna martie 2006, de la fondul de investiţii Advent International, un pachet de acţiuni reprezentând 96,7% din acţiunile Terapia Cluj-Napoca, pentru 324 milioane de dolari, în vederea extinderii activităţilor pe piaţa europeană.
În trimestrul al doilea, profitul grupului indian a crescut de peste 25 de ori, la 139 milioane de dolari, comparativ cu 5,5 milioane de dolari în perioada aprilie-iunie 2008.
Pierderi de 14 mil. dolari la şase luni
La şase luni, compania a raportat o pierdere de 14 milioane de dolari, faţă de un profit de 39 de milioa