Producatorul de paste fainoase Pambac Bacau, cu afaceri de 53 mil. euro in 2008, a reactionat rapid in fata scaderii vanzarilor cu 13% in euro pe primele sase luni si a injumatatirii profitului.
"In ultimele trei luni am schimbat 60% din directorii de departamente, aproximativ 15 persoane, pentru rezultate sub asteptari. Acum se vede cine sunt cei care pot sa se adapteze", afirma Alin Giurea, presedintele Pambac, companie care a finalizat anul trecut cu aproximativ 700 de angajati.
Astfel, doar in ceea ce priveste forta de vanzari, Pambac are un nou director national de vanzari, Sorin Cozma, un nou director vanzari panificatie, Adina Cercelaru, si un nou director de magazine, Lidia Betoae, toate cele trei pozitii fiind ocupate de persoane recrutate din afara companiei.
A inceput sa vanda cu banii jos
Pambac a finalizat primul semestru al acestui an cu o scadere a vanzarilor in volum cu aproximativ 8% fata de aceeasi perioada a anului precedent. In acelasi timp, cifra de afaceri in euro a scazut cu 13%, la 80 de milioane de euro, iar profitul s-a injumatatit, la 1,9 milioane de euro.
"Aceasta scadere a fost asumata strategic de companie prin reducerea si chiar stoparea vanzarilor catre canalele cu risc financiar ridicat. Desi raportat la cererea de vanzare din piata, am fi putut sa inregistram vanzari in volum mai mari decat in primul semestru al anului 2008, am adoptat o politica de protejare a sanatatii fluxului financiar in detrimentul volumului de vanzari inregistrat", a spus Giurea.
Practic, Pambac a vandut majoritatea cantitatii de faina industriala realizata in prima jumatate a acestui an doar brutariilor sau patiseriilor care au putut plati la momentul achizitiei. "Am redus intentionat vanzarile de fainuri industriale pentru ca exista riscul sa nu incasam banii inapoi de la clienti din cauza cresterii pietei n