UniCredit Tiriac a vandut in medie 140 de credite de consum in fiecare zi de la inceputul lui iulie, cu 50% peste nivelul din lunile precedente, in conditiile in care banca a inceput si o campanie de promovare a acestor produse.
"Inainte de campanie am avut o scadere cu 50% a numarului de credite vandute. Pe volume scaderea era si mai mare, pentru ca sumele imprumutate de clienti sunt mai mici. Consumatorul se uita mult mai atent la capacitatea de plata. Anul trecut a fost o alta lume. Dar avem cresteri in iulie fata de mai sau iunie", spune Zoltan Major, vicepresedinte executiv al UniCredit Tiriac Bank, responsabil de divizia de retail.
Creditele de consum vandute fara garantii sunt procesate si inregistrate in bilantul UniCredit Consumer Financing IFN (UCFin), o societate de credite de consum in care banca are o participatie de 35%. Compania inglobeaza know-how-ul acumulat de grupul UniCredit in zona retailului de masa pe pietele straine, asigurand o procesare mult mai rapida a dosarelor. Pentru moment, UCFin isi distribuie produsele prin reteaua teritoriala a bancii, dar are in proiect sa dezvolte si parteneriate cu retaileri. Major spune ca doar creditele de nevoi personale de mare valoare, garantate cu ipoteca, mai sunt inregistrate in bilantul bancii.
"Aducem expertiza pentru a industrializa fluxul de credite de consum. Din punctul de vedere al riscului nu suntem insa mai deschisi. Desi procesul este simplificat, nu luam mai mult risc, nu ne intoarcem la creditul doar cu buletinul", spune Gauthier van Weddingen, directorul general al UCFin. Prin intermediul UCFin, italienii fac pasul catre retailul de masa, in conditiile in care pana acum oferta lor a fost adresata in special clientilor cu venituri peste medie. Prin UCFin, pot obtine credite de mica valoare clienti cu un venit minim lunar de 400 de lei.
Zoltan Major considera ca nu se p