Şase locomotive cu aburi, susceptibile că fac parte din patrimoniul cultural naţional, sunt date în urmărire naţională şi internaţională şi există date conform cărora ele s-ar afla în Germania, Slovacia, Serbia şi Austria.
În acest caz, ofiţeri ai Serviciului de Investigaţii Criminale Hunedoara îl cercetează pe austriacul Georg Hocevar, administrator al SC Calea Ferată Îngustă SRL Criscior. Potrivit poliţiştilor, Hocevar a obţinut de la Direcţiile Judeţene de Cultură Hunedoara şi Cluj certificate de export ilegale, deşi bunurile în cauză nu au fost expertizate în prealabil pentru a se stabili dacă fac parte din patrimoniul cultural naţional. Două dintre locomotivele exportate fac parte dintr-o serie unicat de şapte locomotive, fabricate special pentru România în anul 1908, în Austria, iar valoarea prejudiciului este de aproape 160 de mii de euro.
Hocevar susţine că dosarul în care este cercetat pentru exportul a şase locomotive arată "incompetenţa" Poliţiei Române, afirmând că are acte legale prin care a cumpărat şi a vândut locomotivele cu aburi.
Şase locomotive cu aburi, susceptibile că fac parte din patrimoniul cultural naţional, sunt date în urmărire naţională şi internaţională şi există date conform cărora ele s-ar afla în Germania, Slovacia, Serbia şi Austria.
În acest caz, ofiţeri ai Serviciului de Investigaţii Criminale Hunedoara îl cercetează pe austriacul Georg Hocevar, administrator al SC Calea Ferată Îngustă SRL Criscior. Potrivit poliţiştilor, Hocevar a obţinut de la Direcţiile Judeţene de Cultură Hunedoara şi Cluj certificate de export ilegale, deşi bunurile în cauză nu au fost expertizate în prealabil pentru a se stabili dacă fac parte din patrimoniul cultural naţional. Două dintre locomotivele exportate fac parte dintr-o serie unicat de şapte locomotive, fabricate special pentru România în anul 1908, în Aus