Prima colecţie de chick-lit din România a ajuns la cel de-al 50-lea titlu. Până acum, volumele din această serie s-au vândut în 550.000 de exemplare.
Un gen primit cu sprânceana ridicată de conservatori şi cu entuziasm de cititoare mult după ce devenise popular în Occident, chick-lit-ul şi-a făcut rost de o clientelă fidelă în România.
În trei ani şi jumătate de la lansarea primei colecţii de acest gen din România, „CHIC”, s-au vândut peste 550.000 de exemplare, care i-au adus Editurii Polirom 2 milioane de lei.
Cartea cu numărul 50, lansată zilele acestea în librării, poartă semnătura lui Beth Harbison şi titlul „Secretele unei dependente de pantofi” (traducere de Maria Zirra). Pentru fanele genului, care au răsfoit deja bestsellerul „Clubul dependentelor de pantofi” (2008), Beth Harbison e un nume familiar.
Recent, drepturile pentru o ecranizare a „Clubului” (aflat pe lista bestsellerelor „New York Times”) au fost achiziţionate de un studio american. Într-un ritm alert şi cu mult umor, Harbison spune povestea a patru femei care îşi pierd „cumpătul”, într-o minivacanţă aiuritoare la Las Vegas. După câteva aventuri, toate se trezesc cu datorii de mii de dolari, pe care trebuie să le acopere fără a-şi dezgropa şi secretele.
Autoarea, extrem de abilă în a-şi scoate „cu graţie” personajele din situaţii ridicole, pune în aplicare ceea ce „predică” în romanele ei, fiind o împătimită colecţionară de pantofi pe care îi declară „absolut impracticabili”.
Se caută chick-lit românesc
„Vara eşti tentat să crezi că acest gen s-ar cumpăra mai bine, însă multe librării sunt închise, şi atunci scad de fapt vânzările. Nu există o anumită perioadă în care se vând cu precădere, au mers extrem de bine mereu. Media, după cum arată un calcul simplu, ar fi de 5.000 de exemplare pe titlu”, precizează