Reabilitarea unui bulevard atât de mare şi de important precum Dorobanţi era un lucru absolut necesar, mai ales dată fiind starea jalnică în care a ajuns acesta. Iar obţinerea finanţării pentru un asemenea proiect de anvergură este, de ce să nu recunoaştem, un succes al autorităţilor locale brăilene.
Nu trebuie uitat că ideea a plecat de la fostul primar, liberalul Constantin Cibu, care însă nu a reuşit să obţină finanţarea necesară deşi la putere se afla, culmea, tocmai Partidul Naţional Liberal. Norocul actualului primar, Aurel Simionescu, a fost că a putut face echipă şi cu şeful Consiliului Judeţean, Gheorghe Bunea Stancu, ambii reuşind să găsească deschidere tocmai la un ministru PD-L, cum este Vasile Blaga. Totuşi, acum devine mai puţin important cine şi ce a făcut pentru concretizarea proiectului. Ceea ce contează cu adevărat este că Brăila avea nevoie de această finanţare - în cea mai mare parte din fonduri europene - şi că bulevardul Dorobanţi va fi, în sfârşit, reabilitat. Evident, greul de-abia de-acum începe. În primul rând, fiind o licitaţie internaţională, principala bătălie nu se va da pentru titularul contractului de execuţie a lucrărilor, ci pentru subcontractarea acestora. În al doilea rând, se vor găsi destui care să comenteze că lucrările îi deranjează, că blochează circulaţia, că îi umple de praf, că o să-i înebunească zgomotul etc. În mod cert, operaţiunea de reabilitare nu va fi deloc simplă, cu atât mai mult cu cât este vorba nu doar de o arteră rutieră, ci şi de o linie de tramvai, de o grămadă de conducte şi reţele electrice, dar mai ales de vechiul canal colector. În acest context, optimismul primarului, cum că totul va fi gata în doi ani, este de-a dreptul debordant, dar cam nerealist. La cum se construieşte în general în România când este vorba de contracte cu statul, lucrările din Dorobanţi vor dura cu siguranţă mai mult. Cu t