Chiar dacă sunt mai atenţi la cumpărături, frecventând cu precădere magazinele de tip discount, românii cheltuie mai mult ca anul trecut, din cauza scumpirilor
Din cauza crizei, românii sunt mult mai atenţi când fac cumpărături, relevă studiul Shopper Trends dat publicităţii de compania de consultanţă AC Nielsen, care evidenţiază faptul că sunt căutate mai mult ca oricând magazinele de tip discount.
În ciuda acestei tendinţe, românii cheltuie cu 18% mai mulţi bani pe cumpărăturile lunare decât anul trecut. Autorii studiului ţin să precizeze că majorarea bugetului alocat cumpărăturilor la nivelul unei familii nu se datorează creşterii volumului de mărfuri achiziţionate, ci este determinată de creşterile de preţuri.
Atenţia sporită pe care o acordă românii, în timp de criză, drămuirii bugetului este evidenţiată de faptul că, potrivit studiului citat, 39% dintre consumatori caută în general preţuri mici. Ca structură a consumului, românii direcţionează cea mai mare parte a banilor către cumpărarea de alimente, reducând bugetul pentru achiziţionarea de îmbrăcăminte sau alte bunuri de folosinţă îndelungată.
Magazinele de tip discount sunt preferate mai ales în provincie, în timp ce bucureştenii rămân fideli marilor lanţuri de hipermarketuri. Faptul că românii nu renunţă nici în ruptul capului la shopping i-a făcut fericiţi pe patronii marilor magazine, care şi-au extins afacerile, dând în folosinţă noi centre comerciale.
Numărul hipermarketurilor, în creştere
Numărul marilor magazine din România a crescut de la 177, câte erau în 2005, la 470, în aprilie 2009. Cele mai multe magazine inaugurate au fost cele de tip discount, se arată în studiul AC Nielsen. Numărul acestor magazine a trecut de 200 până în luna aprilie 2009.
La începutul anului, lanţul Kaufland a deschis al treilea hipermarket din Bucureşti, în cartierul Rahova, c