Potrivit unui sondaj britanic, muzica electronică se numără, în Europa, printre cele mai populare trei genuri, după pop şi rock. În România, evenimentele de acest gen sunt tot mai numeroase, dar se zbat la limita profitului. The Mission, principalul brand asociat evenimentelor de muzică electronică, a organizat, de la lansarea pe piaţă, în urmă cu nouă ani, în jur de 70 de evenimente. „Putem spune, fără niciun dubiu, că numărul ascultătorilor a crescut neaşteptat de
Potrivit unui sondaj britanic, muzica electronică se numără, în Europa, printre cele mai populare trei genuri, după pop şi rock. În România, evenimentele de acest gen sunt tot mai numeroase, dar se zbat la limita profitului.
The Mission, principalul brand asociat evenimentelor de muzică electronică, a organizat, de la lansarea pe piaţă, în urmă cu nouă ani, în jur de 70 de evenimente. „Putem spune, fără niciun dubiu, că numărul ascultătorilor a crescut neaşteptat de mult în ultimii ani, această industrie trecând de la stadiul de «underground» la cel de fenomen“, spune PR managerul Loredana Borş. Dovadă a acestei creşteri stau şi indicatorii financiari ai firmei. Potrivit ultimelor date disponibile, cifra de afaceri a Bazar Production, compania care controlează The Mission, a fost în 2007 de 2,1 milioane de euro, cu un profit net de 110.000 de euro. Pentru comparaţie, cel mai mare organizator de concerte din România, Emagic, a avut în aceeaşi perioadă venituri de 2,2 milioane de euro şi pierderi de peste 300.000 de euro.
Certaţi cu poliţia
Nu toţi cei care le-au urmat exemplul au avut parte de o soartă la fel de bună. Anul trecut, în august, la Arenele Romane din Bucureşti avea loc Electrofish, un minifestival organizat de televiziunea online Happy Fish, ale cărui cap de afiş erau două trupe de referinţă pentru fanii genului: Audio Bullys şi Birdy Nam-Nam. Evenimentul s-a închei