Inexistent pe piața turismului în urmă cu zece ani, Severinul are acum multe proiecte, dar și o promovare mai bună. Turiștii străini sunt mult mai interesați de oraș, decât cei români. Deși a avut întotdeauna obiective turistice foarte atractive, Severinul nu a fost niciodată promovat așa cum trebuie. Astfel, orașul rozelor a fost mulţi ani necunoscut pe harta turismului din țara noastră. Locurile încărcate de istorie, peisajele spectaculoase ale zonei, diversitatea culturilor și tradițiilor care sunt sau au fost prezente în Turnu Severin, sunt tot atâtea argumente pentru speranțe pozitive în ceea ce privește interesul turiștilor pentru vechea cetate Drobeta. Acțiunile de promovare sunt pe drumul cel bun, dovadă interesul în creștere pentru zonele din jurul orașului, precum Clisura Dunării. Cu toate astea, numărul turiștilor români care aleg Severinul, ca destinație pentru petrecerea timpului liber, este insignifiant.
Mult mai interesați sunt străinii
Situația se schimbă puțin atunci când vine vorba de turiștii străini. Aceștia vin în grupuri din ce în ce mai mari pentru a vizita orașul de la Dunăre. „Avem cazați turiști din vestul Europei, în special din Franța și Marea Britanie, dar cei mai mulți vin din Danemarca sau Suedia. Oricum, numărul lor îl depășește net pe cel al românilor”, ne-a spus Manuel Opreac, managerul unei pensiuni din Severin. În ceea ce privește tipul de turism practicat pe plaiurile dunărene, se pare că, în medie, aproximativ 80% dintre cei care vizitează orașul o fac în interes de serviciu, fenomen pe care specialiștii îl numesc turism business. Astfel, doar 20% dintre turiști vin în Severin pentru petrecerea timpului liber.
Degustări de vin și croaziere pe Dunăre
Toate tipurile de turiști au însă gusturi comune, atunci când vine vorba de distracții la malul Dunării. Cele mai solic