Cum să vinzi un software foarte scump cuiva care nu mai ştie de unde să taie din cheltuieli? Răspunsul se află nu doar pe masa directorului de marketing, ci şi la Palatul Victoria. Atunci când achiziţionezi un software cu câteva mii sau chiar zeci de mii de euro, trebuie să ştii foarte bine câţi bani îţi va aduce înapoi această investiţie şi în cât timp. Un calcul simplu poate deveni însă complicat în perioade de criză. Acum un an sau doi, companiile care vând softuri
Cum să vinzi un software foarte scump cuiva care nu mai ştie de unde să taie din cheltuieli? Răspunsul se află nu doar pe masa directorului de marketing, ci şi la Palatul Victoria.
Atunci când achiziţionezi un software cu câteva mii sau chiar zeci de mii de euro, trebuie să ştii foarte bine câţi bani îţi va aduce înapoi această investiţie şi în cât timp. Un calcul simplu poate deveni însă complicat în perioade de criză. Acum un an sau doi, companiile care vând softuri scumpe pe piaţa românească, de exemplu aplicaţii grafice sau video ori cele dedicate proiectării asistate, cum ar fi AutoCAD, suita Adobe, VxWorks, Catia, îşi puneau speranţele în avântul pieţei imobiliare şi în proiectele publice.
Acum însă, reprezentanţele autohtone de vânzări ale producătorilor se văd nevoite să găsească metode ingenioase pentru a convinge utilizatorii acestor programe să le achiziţioneze legal şi să nu apeleze la produse piratate. „Vânzările Autodesk au crescut cu aproximativ 35% în 2007 şi 2008. Țările emergente, din care face parte şi România, au avut o contribuţie majoră, fiind a doua sursă de creştere după China“, spune Paul Lipovanciuc, Channel Manager SEE al companiei. „În anul 2009, înregistrăm un declin care e în linie cu evoluţia negativă din economia mondială“.
Managerul adaugă că, deocamdată, proiectele pentru care s-a acordat finanţare - şi a căror demarare ar stimula şi vânzările