O viziune mai cinica, dar devenita foarte populara in ultimul timp, este ca cea mai mare rasplata pe care o pot primi angajatii din partea sefilor intr-o perioada cum este cea de fata este sa nu fie dati afara. Reversul unei astfel de strategii este ca atunci cand economia va reintra pe un trend ascendent (sau chiar inainte), angajatii care au primit un astfel de tratament vor fi primii care vor pleca din companie.
Perioadele in care performanta era rasplatita prin bonusuri si prime a trecut odata ce companiile incearca sa reduca cat mai mult costurile. Din acest motiv, angajatorii trebuie sa apeleze la solutii mai eficiente din punctul de vedere al costurilor pentru a-si recompensa angajatii, fie ca este vorba de un simplu "multumesc", de o promovare, chiar daca aceasta nu vine impreuna cu o marire de salariu, sau programe de teambuilding, nu foarte departe de birou.
"Pana sa inceapa criza, piata vuia de tot felul de povesti despre salariile imense pe care alte companii le ofera. Acest lucru crea insatisfactie. Mai mult, existau foarte multe oferte de joburi si angajatii erau tentati sa plece. Acum lucrurile s-au schimbat, ofertele de joburi sunt in scadere, iar povestile la moda sunt cele despre concedieri. Intr-o astfel de atmosfera, managerul poate sa motiveze angajatii mai usor folosindu-se de metode alternative, altele decat banii", spune Radu Margarit, senior tranier in cadrul companiei care ofera servicii de recrutare si training HR Synergy.
Asadar, pana acum recunoasterea se facea in principal prin bonusuri, comisioane sau prime de salariu, rasplata fiind destul de palpabila pentru angajati, insa in conditiile actuale acest lucru este din ce in ce mai greu de realizat.
Cele mai motivante recumpense nu costa
Ceea ce nu stiu insa managerii este faptul ca de multe ori cele mai motivante recompense sunt cele