Noul manager al Heineken România a pierdut şirul ţărilor în care a lucrat. Misiunea lui în 2009? Să inspire angajaţii, pentru ca ei să vină la serviciu, în fiecare zi, cu mai multă energie. Deşi a preluat şefia Heineken România în aprilie, Jan Derck van Karnebeek se simte deja ca acasă. A petrecut prima lună şi jumătate a mandatului său călătorind prin ţară, pentru a cunoaşte consumatorii. „Avem cinci fabrici de bere, iar teritoriul ţării e
Noul manager al Heineken România a pierdut şirul ţărilor în care a lucrat. Misiunea lui în 2009? Să inspire angajaţii, pentru ca ei să vină la serviciu, în fiecare zi, cu mai multă energie.
Deşi a preluat şefia Heineken România în aprilie, Jan Derck van Karnebeek se simte deja ca acasă. A petrecut prima lună şi jumătate a mandatului său călătorind prin ţară, pentru a cunoaşte consumatorii. „Avem cinci fabrici de bere, iar teritoriul ţării este împărţit în şase regiuni comerciale. Fiecare dintre aceste regiuni este mai mare decât ţara mea“, spune el, fără să se arate intimidat de dimensiunile business-ului pe care trebuie să-l conducă acum. A fost uşor surprins de diferenţele mari pe care le-a întâlnit traversând distanţe relativ scurte, diferenţe care se manifestă şi la nivelul consumului de bere. „Berea este peste tot un produs foarte local, în special în România, unde preferinţele se schimbă radical la doar câţiva kilometri distanţă“, susţinându-şi afirmaţia cu exemplul propriei companii: Heineken România este parte a unui grup internaţional, dar peste 90% din venituri sunt aduse de mărci româneşti.
A preluat şefia firmei într-un moment în care piaţa se schimbă radical, 2009 fiind anul care întrerupe o serie de creşteri sănătoase. „Asta înseamnă că, pentru a se dezvolta, orice companie trebuie să fure cotă de piaţă de la concurenţi, ceea ce va duce la o creştere a competiţiei, care deja este foa