Înlocuirea gamei de laptopuri, dar şi lansarea noului iPhone vor stimula vânzările companiei pe piaţa autohtonă. Acestea ar putea consemna totuşi o scădere de 23%. Reîntoarcerea companiei Apple printre numele de primă mărime în industria mondială de IT şi produse electronice este legată de către toată lumea de revenirea lui Steve Jobs în postura de CEO. Adevărat, însă, mai puţină lume ştie că personajul din umbră căruia i se datorează succesul comercial de astăzi a
Înlocuirea gamei de laptopuri, dar şi lansarea noului iPhone vor stimula vânzările companiei pe piaţa autohtonă. Acestea ar putea consemna totuşi o scădere de 23%.
Reîntoarcerea companiei Apple printre numele de primă mărime în industria mondială de IT şi produse electronice este legată de către toată lumea de revenirea lui Steve Jobs în postura de CEO. Adevărat, însă, mai puţină lume ştie că personajul din umbră căruia i se datorează succesul comercial de astăzi al produselor purtând sigla mărului muşcat este Jonathan Ive. Acesta este designerul de pe planşa căruia a ieşit, cu 11 ani în urmă, primul iMac, produs care a dat semnalul reînvierii companiei şi reîntoarcerii acesteia pe profit. Au urmat extraordinarul succes comercial înregistrat cu iPod, lansat în 2001, şi, mai nou, iPhone, proiectate de acelaşi Ive.
Ultimele două produse, dintre care niciunul nu are legătură cu activitatea tradiţională a Apple, producţia de calculatoare şi software, au deschis însă, printr-un marketing inteligent, poarta către mai mulţi clienţi şi pentru computerele Apple. Jucând aceeaşi carte a designului, MacBook şi MacBook Pro, alături de „bătrânul“ iMac, au devenit produse „trendy“, pe care le achiziţionează azi nu doar designerii sau inginerii de sunet. Şi, uşor-uşor, au început să fie căutate şi în România.
Secretul succesului
„În 2008, vânzările Apcom România (în acel moment, IRIS) către