Ruukki Romania, subsidiara locala a grupului finlandez RautaRukki, a inregistrat in primul semestru o crestere de 26% a cifrei de afaceri, comparativ cu perioada similara a anului trecut, datorita cererii ridicate de tigla metalica pentru acoperisuri si a investitiilor in proiecte logistice.
"Estimarile indicau la inceputul anului o scadere de 30% a cererii pentru acoperisuri, insa cumparatorii care au avut resurse proprii au putut sa construiasca la jumatate din pretul de anul trecut. Asteptarile nostre au fost depasite in primul semestru, insa credem ca adevarata criza va incepe anul viitor in acest sector", a declarat Madalina Dumitru, directorul de marketing al Ruukki Romania.
Ruukki a finalizat anul trecut o investitie de 35 mil. euro intr-o fabrica de tigle, profile si panouri sandwich din metal in localitatea Bolintin Deal langa autostrada Bucuresti-Pitesti. Unitatea de productie i-a permis sa livreze mai rapid si mai ieftin produsele din portofoliu.
"Am reusit sa crestem pentru ca am facut livrarile mai repede, in cazul tiglelor metalice termenul de livrare fiind de 2-3 zile fata de o saptamana doua, cat era anul trecut", explica Dumitru. In plus, costurile de transport ajungeau in cazul panourilor termoizolante chiar si la 20-30%, cand Ruukki avea doar activitate de import.
Ruukki a realizat anul trecut o crestere a cifrei de afaceri de 58%, pana la circa 35 mil. euro, si estima pentru anul acesta o crestere de 20-30% fata de 2008.
Compania are in prezent 225 de angajati, dintre care 190 sunt la fabrica de la Bolintin Deal. Totusi efectele crizei s-au resimtit prin faptul ca fabrica lucreaza in prezent la circa 30-50% din capacitate, urmand ca treptat numarul angajatilor Ruukki sa ajunga la 400.
Efectele crizei au fost resimtite in principal de micii producatori de tigle metalice care nu au avut puterea financiara sa-si sus