Căruţele - pericol public
În orice altă ţară europeană apar doar în muzee, ca exponate de ev mediu. La noi însă, le întâlneşti la orice pas. Fac parte din peisaj, pentru că poliţia şi administraţia nu sunt în stare să impună legea prin care sunt interzise de mai bine de un deceniu în municipii şi pe drumurile naţionale. Acestea sunt căruţele, un adevărat pericol pe şoselele din România.
De doi ani şi jumătate, România a intrat în Uniunea Europeană. Cu tot cu căruţe. Deşi legile interzic de mai bine de un deceniu circulaţia vehiculelor cu tracţiune animală pe drumurile naţionale şi europene ori în municipii, poliţia se dovedeşte „impotentă“ când e vorba să aplice aceste norme, iar autorităţile închid ochii în mod inexplicabil.
Conform statisticilor făcute chiar de poliţie, în România are loc zilnic cel puţin un accident rutier în care să fie implicată o căruţă. Printre şoferi „circulă“ chiar un fel de lege a lui Murphy: „Maşinile întâlnesc căruţe numai în curbe sau în locurile în care depăşirea este interzisă“. Noaptea, vehiculele cu tracţiune animală sunt adevărate pericole publice pentru conducătorii auto, majoritatea atelajelor nefiind prevăzute nici măcar cu „ochi de pisică“, deşi legea impune să fie echipate cu felinar. Şoferii se întreabă cât va mai fi tolerată în ţara noastră circulaţia pe drumurile publice a acestor vehicule, interzise pe şosele în orice ţară din Uniunea Europeană.
Lege nerespectată
Conform art. 71, alin. 1 din Codul Rutier, „sunt interzise accesul şi deplasarea vehiculelor cu tracţiune animală, a animalelor de povară, de tracţiune sau de călărie, precum şi a animalelor izolate sau în turmă pe drumurile naţionale, în municipii şi pe drumurile la începutul cărora există indicatoare de interzicere a accesului“. Reglementare avem deci, dar, pentru că suntem în România, ea nu se respectă. @N_