Internet Explorer, cel mai popular navigator web (browser) din lume, îşi simte ameninţată tot mai mult poziţia de lider de rivalii Firefox şi Google Chrome. Competiţia pe piaţa browserelor nu a mai fost atât de acerbă de mai mult de 10 ani, atunci când Microsoft a făcut uitat browserul Netscape. Netscape domina piaţa la mijlocul anilor ’90, cu o cotă de piaţă de 90%, însă a pierdut tot în faţa Internet Explorer-ului, o confruntare care a rămas cunoscută ca „pri
Internet Explorer, cel mai popular navigator web (browser) din lume, îşi simte ameninţată tot mai mult poziţia de lider de rivalii Firefox şi Google Chrome.
Competiţia pe piaţa browserelor nu a mai fost atât de acerbă de mai mult de 10 ani, atunci când Microsoft a făcut uitat browserul Netscape. Netscape domina piaţa la mijlocul anilor ’90, cu o cotă de piaţă de 90%, însă a pierdut tot în faţa Internet Explorer-ului, o confruntare care a rămas cunoscută ca „primul război al browserelor”.
În prezent, Microsoft poartă un alt război, mult mai greu, cu doi rivali pe măsură: Mozilla Firefox şi Google Chrome.
Mozilla creşte, Microsoft scade
Lansat în toamna anului 2004, Mozilla Firefox a evoluat constant în fiecare an şi a fost ca un ghimpe în coasta Internet Explorer-ului. În ultima vreme, din ce în ce mai mulţi internauţi folosesc Firefox pentru a naviga pe net. Conform datelor companiei StatCounter, Firefox a ajuns să deţină, în luna iunie, o cotă de piaţă de 30,2%, în timp ce Internet Explorer a scăzut sub 60 de procente la 59,4% (cota combinată a versiunilor Internet Explorer 6.0, 7.0 şi 8.0 – n.r.).
Atât Microsoft, cât şi Mozilla au lansat, anul acesta, versiuni de ultimă generaţie a browserelor lor. Microsoft a introdus versiunea Internet Explorer 8.0 în luna martie, iar aceasta a înregistrat până în prezent o cotă de piaţă de 4,09%, pe plan mondial, conform datelor celor