Unul dintre cele mai importante lucruri pe care trebuie sa le faca companiile pentru a fi inovatoare este sa se adapteze permanent la nevoile clientilor si sa faca schimbari. In caz contrar, organizatiile intra in rutina si in final se prabusesc.
"Organizatiile care fac acelasi lucru, in acelasi fel, se vor prabusi. Daca ne uitam la cazul General Motors, aceasta era o companie care producea masini pe care le vindea, obtinand profit imediat, si care nu s-a uitat niciodata inainte sa vada ce va face in continuare. Nu a avut niciun fel de viziune pe termen lung si acum este in faliment", spune Craig Perrin, director of solution development al companiei de training Achieve Global din Statele Unite, divizie a grupului United Business Development (UBD), care este prezent si pe piata locala. Perrin a fost prezent in Romania pentru a efectua un studiu pilot asupra rolului pe care trebuie sa il aiba liderii in organizatii. Filiala locala a UBD, care a inregistrat afaceri de 2 mil. euro anul trecut, a fost inclusa pentru prima data in studiu.
Spre deosebire de General Motors, constructorul auto american care a fost salvat de la faliment de stat, un exemplu pozitiv este cel al Apple, producatorul dispozitivelor iPhone si iPod, o companie mult mai mica, care s-a uitat intotdeauna la ceea ce isi doresc clientii si au succes tocmai pentru ca au abilitatea de a fi inovativi.
"O organizatie inovatoare isi cunoaste clientii mai bine decat se cunosc clientii pe sine", afirma Chris Blauth, director of product strategy Achieve Global SUA. In opinia sa, organizatiile trebuie sa fie mult mai creative, in condtiile actuale in care resursele financiare sunt mult mai reduse.
"O forma de inovatie este si sa te descurci cu bani mai putini", adauga Blauth. El precizeaza ca giganti precum General Motors au ajuns in faliment pentru ca se blocasera in propriul lant al asoc