Transportul materiilor prime prin portul bulgar Burgas este mai scump de patru ori decât prin portul Constanţa şi mult mai lent, iar ArcelorMittal dă „o lovitură clar incorectă” afacerilor româneşti renunţând la serviciile Comvex, susţin firma şi administraţiile porturilor şi canalelor navigabile. „ArcelorMittal Galaţi nu are niciun argument economic pentru aprovizionarea cu materie primă pe ruta Burgas - Canalul Bâstroe, în dauna rutei Constanţa - Canalul D
Transportul materiilor prime prin portul bulgar Burgas este mai scump de patru ori decât prin portul Constanţa şi mult mai lent, iar ArcelorMittal dă „o lovitură clar incorectă” afacerilor româneşti renunţând la serviciile Comvex, susţin firma şi administraţiile porturilor şi canalelor navigabile.
„ArcelorMittal Galaţi nu are niciun argument economic pentru aprovizionarea cu materie primă pe ruta Burgas - Canalul Bâstroe, în dauna rutei Constanţa - Canalul Dunăre - Marea Neagră. Realitatea contrazice absolut toate argumentele domnului Thierry Le Gall (CEO al Diviziei de sud-est a ArcelorMittal - n.r.)”, se arată într-un comunicat comun al Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime (CNAPM), Companiei Naţionale Administraţia Canalelor Navigabile (CNACN) şi Comvex (CMVX), toate din Constanţa.
Costul transportului prin Constanţa: 5,77 euro/tonă
Costul integral al transportului prin Constanţa este de 5,77 euro/tonă, inclusiv comisioane şi asigurarea mărfurilor, în timp ce costul tranzitului prin Burgas este cuprins între 16,13 şi 19,13 euro/tonă, potrivit sursei citate.
Cele trei companii au replicat, astfel, afirmaţiilor făcute săptămâna trecută de Le Gall, prin care acesta a respins acuzaţiile reprezentanţilor Comvex, potrivit cărora compania siderurgică ar folosi portul Burgas pentru importarea materiei prime în locul portului Constanţa, nerespectând astfel regulile şi reg