Deşi susţineau în urmă cu două săptămâni că vor muta trecerile de pietoni în locuri mai puţin periculoase odată cu reabilitarea străzilor, responsabilii de circulaţia rutieră din Craiova au arătat că nu pot gândi mai departe de nişte norme stas învechite.
Modul în care sunt amplasate „zebrele“ pe străzile din Craiova aduce riscuri deloc de neglijat pentru pietoni, potrivit observaţiilor Poliţiei Rutiere. Multe din acestea sunt „pictate“ chiar la colţurile intersecţiilor ori în faţa staţiilor de autobuz. Problemele ridicate în trafic nu sunt o noutate nici pentru pietonii care riscă să fie accidentaţi într-o clipă de neatenţie a şoferilor, având în vedere cei câţiva metri „de graţie“, nici pentru funcţionarii care ar trebui să conceapă amplasamentul trecerilor pietonale.
„Şi noi am observat că trecerile pentru pietoni prezintă riscuri. Într-un viraj la dreapta, spre exemplu, dacă «zebra» este chiar pe colţul străzii, şoferul se asigură din stânga şi se poate pune în mişcare tocmai când pietonii sunt pe trecere. Distanţa este foarte mică, pietonul riscă să fie lovit de maşină. Problema se agravează dacă vizibilitatea în intersecţie este proastă. Noi am propus măsura ca trecerile să fie amplasate la o distanţă de cinci-zece metri de intersecţii şi se are în vedere acest lucru pe străzile ce vor fi reabilitate“, a explicat comisar Florin Cristea, şeful Compartimentului de sistematizare a circulaţiei din cadrul Poliţiei Rutiere Craiova.
Câinii latră, ursul trece
Strada Henri Coandă a fost reabilitată de curând, iar trecerile de pietoni au fost amplasate după aceleaşi norme care au creat probleme. GdS a atras atenţia asupra acestui lucru şi în trecut. La sensul giratoriu, „zebrele“ sunt tot la colţul străzii, iar şoferii care ies din sens îi blochează pe cei din spate acordând prioritate de trecere, sfidând astfel scopul giratori