Trainerii Jonas Ridderstrale şi Kjell Nordström spun că succesul în carieră constă în pasiune, dedicare şi gândire internaţională.
Suedezii Jonas Ridderstrale şi Kjell Nordström, doi dintre cei mai apreciaţi gânditori de management ai momentului, consideră că succesul în carieră constă în concentrare, dedicare şi gândire globală.
Am stat de vorbă cu ei despre reuşita în viaţa profesională, fidelizarea angajaţilor şi despre păstrarea locului de muncă pe perioada crizei. Interviul a fost intermediat de Editura Publica, cea care îi reprezintă pe autori în România.
Succesul înseamnă dedicaţie
EVZ: Ce înseamnă un loc de muncă „funky”?
Jonas Ridderstrale: Un loc de muncă „funky” este cel la care reuşeşti să te dezvolţi atât pe plan profesional, cât şi pe plan personal. Este acolo unde te simţi mai valoros şi mai vesel când pleci acasă, decât te simţeai dimineaţă când ai venit la birou.
Care este reţeta unei cariere de succes?
Kjell Nordström: În primul rând, trebuie să ai talent la ceva. Poate fi orice, atâta vreme cât ai grijă să te dezvolţi. Malcolm Gladwell spune în cartea lui că e nevoie de aproximativ 10.000 de ore de exerciţii pentru a stăpâni cu adevarat un instrument ori o îndemânare.
În al doilea rând, succesul necesită concentrare. A treia componentă este gândirea globală, internaţională. Orice ai face, fă-o cu ambiţia de a ajunge unul dintre cei mai buni din lume. Eliberează-te de “comunitatea locală”.
Nu în ultimul rând, creează-ţi o reţea de prieteni care să te susţină şi să te ajute când vei avea nevoie.
Cum „arată” un manager foarte bun?
J.R.: Un manager trebuie să fie înzestrat cu inteligenţă şi capacităţi emoţionale şi să adore oamenii, de orice condiţie sau naţionalitate. Al doilea atribut esenţial este interesul de a înţelege socie