Legislatorii europeni au aprobat colaborarea dintre producatorul auto italian Fiat si cel american Chrysler, argumentand prin faptul ca nu considera ca aceasta miscare va afecta competitia in Europa.
"Dupa examinarea operatiei, Comisia Europeana a ajuns la concluzia ca tranzactia nu va afecta in mod semniificativcompetitia din zona Uniunii Europene sau vreo parte considerabila a acesteia", se arata intr-o declaratie oficiala a Comisiei, citata de Reuters.
Chrysler si Fiat au perfectat luna trecuta o intelegere in urma careia ar urma sa creezeun nou gigant auto global, fapt ce reprezinta un punct cheie in industria auto, aceasta dupa ce producatorul italian s-a implicat in salvarea de la faliment a companiei americane.
Aceasta miscare a fost partea finala a restructurarii celei de-a treia companii auto americane - ca forta de productie - intr-un plan coordonat si finantat de catre guvernele american si canadian, dupa ce criza economica globala a determinat, intr-un ritm alert, prabusirea industriei auto americane.
Pentru inceput, Fiat va detine 20 de procente din Chrysler Group, urmand ca partcipatia sa sa se ridice la 35 de procente si, eventual, sa preia un pachet maoritar pe masura ce obiectivele fixate in cadrul intelegerii sunt atinse iar fondurile furnizate de catre guvernul american sunt platite inapoi.
Desi nu a oferit deloc bani pentru aceasta preluare, Fiat va implementa noi tehnologii in liniile de productie ale Chrysler, astfel incat sa aute la dezvoltarea unor automobile mult mai eficiente sub aspectul consumului, acesta fiind un criterui de selectie pentru pietele americane dar si pentru alte piete.
In schimb se va pastra reteaua de distrubutie a Chrysler, aceasta adaugandu-se la retelele deja existente ale Fiat in zone in care Chrysler nu a patruns, printre care si multe piete emerg