Tot mai mulţi târgovişteni sesizează neregulile din magazine. Ultima campanie a inspectorilor dâmboviţeni a vizat 54 de agenţi economici şi s-au dat amenzi în valoare de 88.700 de lei. În primul semestru al acestui an, la Oficiul Judeţean de Protecţie a Consumatorilor (OJPC) Dâmboviţa s-au primit nu mai puţin de 303 de reclamaţii, cele mai multe dintre ele fiind legate de alimente, dar şi de serviciile prestate de anumite societăţi comerciale.
„Târgoviştenii reclamă cel mai adesea faptul că un produs alimentar a expirat, serviciile bancare, de telefonie, dar şi aparatura electrocasnică defectă“, a declarat purtătorul de cuvânt al OJPC, Ionela Sandu.
Pâine murdară şi produse expirate
Produsele a căror dată de valabilitate a expirat sunt primele în lista de verificări ale inspectorilor OJPC Dâmboviţeni. „Am mers acum câteva săptămâni la Oficiul Judeţean de Protecţia Consumatorului ca să reclam că am găsit într-un supermarket câteva produse exiprate“, spune Ion Nedelea, un târgoviştean în vârstă de 45 de ani.
Alţi clienţi sunt sunt chiar revoltaţi de ceea ce găsesc prin magazine.
„Mă duc la OJPC ca să fac scandal. Nu se poate să cumperi o pâine şi să vezi gângănii sau urme de gunoi prin ea. Asta e culmea! Nu mă las până nu o să plătească patronii magazinului!“, a spus Aurica Popescu, o pensionară în vârstă de 81 de ani din Târgovişte.
Deşi numărul reclamaţiilor a crescut, inspectorii spun că nu întotdeauna se semnalează nereguli. „Există şi sesizări neîntemeiate pe care inspectorii noştri trebuie să se ducă totuşi să le verifice“, declară purtătorul de cuvânt Ionela Sandu.
Controalele s-au înteţit
Patronii, la rândul lor, spun că numărul controalelor a crescut ca urmare a numărului mare de reclamaţii şi că mulţi cumpărători îi ameninţă chiar că le trimit