La o săptămână după ce tânărul pilot britanic Henry Surtees şi-a pierdut viaţa în timpul unei curse de Formula 2, după ce a fost lovit în cap de o roată desprinsă de pe un alt monopost, accidentul similar în care a fost implicat pilotul brazilian Felipe Massa, în calificările Marelui Premiu al Ungariei, pune în dubiu siguranţa piloţilor în lumea sporturilor cu motor. Sursa: Reuters
Felipe Massa a suferit o fractură a craniului, fiind lovit grav la un ochi, după ce casca sa a fost izbită de un arc, care s-a desprins de pe un alt monopost în timpul sesiunii de calificări a Marelui Premiu al Ungariei. În urma loviturii, Massa a intrat într-o barieră de anvelope de pe marginea circutului.
În al treilea viraj al circuitului Hungaroring, de pe monopostul Brawn GP pilotat de un alt brazilian, Rubens Barrichello, s-a desprins un arc aparţinând suspensiei spate, care a ajuns pe pistă şi l-a lovit pe Massa, patru secunde mai târziu. Casca din fibră de carbon a pilotului brazilian a absorbit în mare parte şocul loviturii, care a avut loc la o viteză de aproximativ 275 de kilometri pe oră.
Accidentul brazilianului Felipe Massa vine la doar o săptămână după ce britanicul Henry Surtees (18 ani), fiul fostului campion al Formulei 1, John Surtees, şi-a pierdut viaţa, după ce a fost lovit în cap de o roată desprinsă de pe monopostul unui alt pilot în timpul unei curse de Formula 2 de pe circuitul englez Brands Hatch.
Tânărul pilot britanic şi-a pierdut cunoştinţa şi a ieşit, la rândul său, de pe asfalt. Când medicii au ajuns la el, roata dreapta spate a monopostului său se învârtea puternic, piciorul său apăsând încă pedala de acceleraţie.
Casca, punctul vulnerabil şi în cazul Senna
Accidentul lui Massa a amintit şi de accidentul în care şi-a pierdut viaţa un