Dragoş Salamac conduce în prezent operaţiunile companiei BenQ Austria din România. De formaţie inginer, Salamac are 42 de ani şi a profesat în ingineria software şi hardware, a trecut apoi la vânzări de IT şi ulterior la marketing. Dragoş Salamac a terminat în 1991 Facultatea de Automatică, secţia Construcţia Calculatoarelor, din cadrul Universităţii Politehnica Bucureşti. Pentru că a vrut să câştige experienţă, nu doar să înveţe teorie, Salamac a lucrat, încă din timpul facultăţii, în departamentul de producţie al firmei Electronica în funcţia de inginer.
După terminarea studiilor, a mai făcut încă un pas în cariera sa profesională şi a trecut din sectorul de producţie al societăţii în cel de proiectare. Aici, proaspătul absolvent se ocupa cu testarea componentelor hardware ale produselor.
De la inginerie la marketing
A lucrat ca inginer până în 1994, când a decis să schimbe domeniul. Următoarea treaptă în traiectoria lui s-a concretizat atunci când a ales departamentul de vânzări din cadrul firmei Scop. Salamac a lucrat aici timp de şapte ani.
Pentru mai puţin de jumătate de an, din decembrie 2001 până în martie 2002, el a ocupat poziţia de marketing manager al companiei Tornado. După scurta trecere prin Tornado, Salamac s-a întors la domeniul vânzărilor şi a semnat un contract cu PC&A, o firmă de distribuţie de calculatoare. „Aici m-am ocupat de partea de marketing şi de cea de aprovizionare până în 2007“, spune Salamac.
Traiectorie ascendentă
El consideră că trecerea de la un job la altul a fost firească, a început din poziţia de account manager şi a ajuns la cea de sales manager şi apoi la cea de director executiv. Un periplu profesional despre care Salamac povesteşte cu nostalgie, spunând că de-a lungul timpului a coordonat diverse departamente.
Din compartim