Vânzările de jocuri video au scăzut în iunie, la nivel mondial, cu un ritm record de aproape 30%, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, ceea ce dovedeşte că industria jocurilor virtuale, considerată rezistentă în faţa crizei, începe să fie afectată de problemele economice. Industria jocurilor video a înregistrat, până în urmă cu 6 luni, o dezvoltare puternică, cu toate că în alte domenii economice companiile se confruntau cu reduceri semnificative ale vânz
Vânzările de jocuri video au scăzut în iunie, la nivel mondial, cu un ritm record de aproape 30%, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, ceea ce dovedeşte că industria jocurilor virtuale, considerată rezistentă în faţa crizei, începe să fie afectată de problemele economice.
Industria jocurilor video a înregistrat, până în urmă cu 6 luni, o dezvoltare puternică, cu toate că în alte domenii economice companiile se confruntau cu reduceri semnificative ale vânzărilor şi profitului. În SUA, vânzările de jocuri video au urcat cu 10% în ianuarie.
Însă luna iunie vânzările au scăzut cu 29%, potrivit datelor companiei de cercetare a pieţei NPD Group. În acelaşi timp, vânzările de console Xbox 360, produse de Microsoft, şi Wii, ale Nintendo, s-au redus cu 38%, în raport cu iunie 2008. Declinul reprezintă apogeul unui trend negativ care a început în martie.
Reducerea cererii pentru jocuri video afectează nu numai producători precum Electronic Arts şi Activision Blizzard, ci şi companii ca retailerul online Amazon.com.
„Comenzile pentru produsele noastre au tendinţa de a scădea. Cu aceste probleme nu ne confruntăm numai noi, ci întreaga industrie”, a afirmat Strauss Zelnick, preşedintele companiei Take-Two Interactive Software, producătorul seriei de jocuri video Grand Theft Auto.
Declinul vânzărilor este accentuat şi de faptul că tot mai mulţi consumatori aşteaptă ca pro