Imobilele construite în ansambluri de profil în zone turistice se vând la preţuri destul de mari, mai ales în condiţiile în care nu duc lipsă de solicitări. Într-o piaţă imobiliară aproape blocată, cu tranzacţii sporadice, dezvoltatorii de ansambluri de case de vacanţă nu se grăbesc să reducă preţurile în linie cu trendul general. În zonele turistice, la munte, în special pe Valea Prahovei şi pe litoral, s-a dezvoltat în ultimii ani conceptul de „apartament de vacanţă“. De aceea, dezvoltatorii nu au ezitat şi-au pus în mişcare proiecte cu apartamente şi case de vacanţă care mai de care mai luxoase.
Preţul pentru un asemenea confort este însă, şi el, pe măsură. „Într-un complex care în medie cuprinde peste 100 de unităţi locative, preţurile pentru o garsonieră pornesc de la 50.000 de euro, iar pentru un apartament cu două camere de la 85.000 de euro“, declară Titel Folea, directorul de marketing al companiei de consultanţă imobiliară Euroest Invest.
Totuşi, pentru a vinde în această perioadă, unii dezvoltatori introduc oferte speciale tentante, astfel încât pot exista apartamente de dimensiuni mai mici, ale căror preţuri să se încadreze într-un minimum de 60.000 de euro, conform lui Folea.
Casa de vacanţă care face bani
Un avantaj al apartamentelor de vacanţă din cadrul ansamblurilor rezidenţiale constă în faptul că acestea pot fi oricând închiriate, cu ajutorul sistemelor de property management. Proprietarul îşi poate amortiza astfel investiţia iniţială.
„Majoritatea complexurilor mari deţin un sistem de property management, care ajută astfel proprietarii să exploateze dubla funcţionalitate a acestor case, respectiv spaţiu de relaxare pentru proprietar, dar şi o sursă garantată de profit în perioadele în care nu locuieşte acolo“, explică Folea. Iar cumpărătorii văd aceste achiziţii şi ca pe un b