Muzeul Naţional de Istorie a României (MNIR) va desfăşura, în perioada 29 iulie - 1 august, un proiect de educaţie culturală co-finanţat de Administraţia Fondului Cultural Naţional.
Sub genericul „Capidava Rediviva", MNIR propune o nouă abordare în ceea ce priveşte pedagogia patrimoniului, respectiv implicarea elevilor şi a comunităţilor locale din zonele unde se desfăşoară cele mai reprezentative cercetări arheologice din România.
Proiectul - coordonat de MNIR şi Centrul Naţional de Cercetare în Domeniul Muzeologiei „Radu Florescu" - este organizat în parteneriat cu Seminarul de Arheologie din cadrul Facultăţii de Istorie a Universităţii Bucureşti, Muzeul de Artă şi Muzeul de Istorie Naţională şi Arheologie din Constanţa, Colegiul Naţional Pedagogic „Constantin Brătescu" din Constanţa şi Asociaţia Antiquitas. Evenimentul, ce se va derula cu sprijinul primăriilor din Cernavodă şi Topalu, urmăreşte să readucă în atenţia publicului şi eforturile de cercetare sistematică a siturilor istorice întreprinse în general de către arheologi, şi în special de iniţiatorii şi promotorii cercetărilor de la Capidava, Grigore Florescu (1892 - 1960) şi Radu Florescu (1932 - 2003).
Pe parcursul a patru zile, mai multe grupe de elevi din localităţile Cernavodă şi Topalu vor avea ocazia să descopere, într-un mod care să le stimuleze deopotrivă curiozitatea şi imaginaţia, moştenirea culturală a antichităţii romane, pornind de la un important sit arheologic de la Dunărea de Jos, cetatea Capidava.
Seria de activităţi educaţionale dedicate celor mai tineri dintre membrii acestor comunităţi locale se va desfăşura atât în cadrul sitului arheologic Capidava, cât şi la şcoala generală din comuna Topalu.
Puteţi vizita şantierul pe 1 august
Modulele educaţionale au fost proiectate astfel încât, prin îmbinarea învăţării şi a jocurilor, copiii să poată înţ