Sunt rare cazurile în care o firmă de profil nu a scăzut preţurile în 2009. Odată cu recesiunea, vânzătorii de mobilă de calitate premium s-au aliniat pieţei şi au redus preţurile prin discounturi sau chiar prin campanii de reducere a preţurilor. Aproximativ 25%. Acesta este procentajul cu care s-au diminuat, în medie, vânzările de mobilă de lux în prima jumătate a acestui an faţă de perioada similară a anului trecut. „Vânzările au scăzut cu 20% în acest an, dar ne aşteptăm la o revenire în jumătatea a doua a anului“, declară Camelia Şucu, deţinătorul companiei de profil Class Living.
Alţi jucători şi-au menţinut ritmul de vânzări înregistrat în semestrul întâi din 2008. „Comparativ cu anul trecut, vânzările se situează cam la acelaşi nivel, în condiţiile în care ne-am extins numărul punctelor de lucru, prin deschiderea altor patru magazine“, spune Nicoleta Paraschiv, marketing manager al firmei Rovere Mobili.
Ieftiniri de 30%
Pentru a face faţă cererii destul de slabe din acest an, majoritatea jucătorilor de profil au venit cu oferte atractive pentru clienţi. „Spun că mă aştept la o revenire în partea a doua a acestui an, în special în următoarele trei luni, pentru că intrăm în campanie de reduceri la aproximativ 90% dintre produsele noastre, iar preţurile se vor diminua cu maximum 30%“, mai spune Şucu.
Un alt jucător măreşte discounturile pentru clienţi în această perioadă. „Din punctul de vedere al preţurilor practicate de partenerii noştri externi, acestea s-au situat în medie la nivelul celor de anul trecut, nemaiexistând însă majorările anuale.
Din punctul nostru de vedere însă, preţurile practicate au fost mult diminuate, preferând să păstrăm vânzările în nişte limite rezonabile discount-urile acordate clienţilor noştri fiind mai mari decât până acum“, explică Bodgan Răducanu, store manage