Incendiul care a avut loc in urma cu o luna la cladirea de birouri Millennium Business Center demonstreaza ca asigurarea unei forme de back-up pentru sistemul informatic si spatiile de birouri este o necesitate.
Incendiul de la cladirea de birouri in care isi desfasurau activitatea firme precum Transelectrica, Sanofi-Aventis, Bulboaca & Asociatii, MKB Romexterra sau Banca Mondiala a adus in discutie securitatea cladirilor construite in ultimii ani, dar si a bazelor de date si a informatiilor stocate de companii in aceste imobile. Pierderea acestora poate provoca daune chiar mai mari decat cele materiale.
In aceste conditii, sunt firmele locale pregatite sa faca fata unei asemenea situatii de criza?
De ce nu fac back-up companiile
Pentru crearea si intretinerea unui "centru de recuperare a informatiilor in caz de dezastru", respectiv a unui sistem de back-up, costurile pot ajunge la 500.000 de euro pe an, motiv pentru care putine companii isi asuma o asemenea investitie.
"Centrele sunt administrate de firme de management, iar costurile operationale pentru sustinerea unor astfel de centre se pot situa intre 100.000 si 500.000 de euro pe an. Nu toate companiile isi pot permite aceasta solutie. (...) Este dovedit faptul ca romanii actioneaza mai degraba reactiv decat preventiv", spune Doina Badea, head of property management al companiei de consultanta imobiliara King Sturge.
O componenta vitala pentru reluarea activitatii in cazul unei situatii precum cea de la Millennium Business Center este legata de back-up-ul datelor companiei, care in cazul corporatiilor multinationale este realizat zilnic pe servere in strainatate.
O serie de companii isi stocheaza informatiile la banca, in timp ce alte firme folosesc serviciile unor operatori specializati.
"Cel mai bine este sa previi. Asigurarea este utila doar dupa produ