O agenţie de turism a intrat în insolvenţă după ce a încasat bani de la turişti şi n-a făcut rezervările. Clienţii încearcă să-şi recupereze banii. Sursa: Reuters
Perioada de vacanţă a debutat de peste o lună, timp suficient ca să-şi facă loc în program şi ţepele. O agenţie de turism din Capitală şi-a pus lacătul pe uşă după ce a încasat banii pe bilete la câteva zeci de turişti. Proprietarii agentului economic sunt de negăsit, iar clienţii încearcă să-şi recupereze acum măcar o parte din bani de la firma de asigurare, care le-a spus că agenţia a intrat în insolvenţă.
Sistemul early-booking (plăteşti acum şi pleci peste mai multe luni) într-un an de criză se anunţa riscant încă de la lansare. În februarie, „Evenimentul zilei” a publicat un material în care menţiona faptul că „Românii îşi iau vacanţe cu risc inclus”, plătind pachetele unor agenţii îngropate deja în datorii fie la stat, fie la furnizorii din piaţă.
Reprezentanţii Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism îi sfătuiesc pe clienţii care nu şi-au plătit încă vacanţele să verifice pe cât posibil credibilitatea agentului şi susţin că au luat o serie de măsuri pentru evitarea acestor ţepe. În acelaşi timp, cei de la Protecţia Consumatorilor spun că astfel de cazuri apar în fiecare an, şi singura soluţie pentru ca păgubaşii să-şi recupereze banii este, cel mai adesea, înscrierea pe lista creditorilor.
Concediu plătit, dar inexistent
Şi-au împachetat bagajele, au condus peste 1.600 de kilometri, au ajuns la hotel şi au constatat că rezervarea nu există. Aşa a păţit o familie din Bucureşti, care a fost nevoită să-şi caute cazare în Turcia pe cont propriu.
Mihai B., tot din Capitală, a fost ceva mai norocos: el a descoperit cu o lună înainte de plecare că voucherele primite de la agenţia Exponent Travel nu sunt decât simplă maculatură