Pentru cifra de afaceri pentru 2009, preşedinta filialei locale a BNP Paribas Real Estate nu îşi propune niciun obiectiv hazardat. Vrea doar să nu iasă în pierdere. Crede că ce-i mai rău va veni pe piaţa imobiliară în 2010. Ce strategie de supravieţuire are pentru această perioadă? „Ne adaptăm“, răspunde zâmbind. Ioana Momiceanu îşi are biroul într-o clădire din zona Universităţii, de a cărei închiriere s-a ocupat ea însăşi, cu ani buni în urmă. Acum ocupă scaunul de conducere într-una dintre firmele de top din imobiliarul românesc. „E un lux să poţi face în viaţă ceea ce-ţi place.
Şi o spun din toată inima: fac ceea ce-mi place“, declară cu fermitate. S-ar putea spune că este fascinată în primul rând de produsul pe care îl vinde, de faptul că vânzarea acestuia implică multiple cunoştinţe: psihologie, comunicare, construcţii, arhitectură, avocatură, marketing, asigurări. Este un produs complex, ce generează o vânzare complexă la rândul ei. „În momentul în care ai reuşit să ai o tranzacţie încheiată şi un client mulţumit, este într-adevăr o recompensă“, explică zâmbind.
A început să lucreze în real estate în cadrul firmei franceze de construcţii Bouygues. Se ocupa la vremea aceea de închirierea spaţiilor din World Trade Center. În 1993 a trecut la Jones Lang Wooten (actualul Jones Lang LaSalle, după o ieşire şi o reintrare pe piaţă), pe poziţia de Associate Director. Ioana Momiceanu recunoaşte, fără falsă modestie, că a fost unul dintre pionierii pieţei imobiliare româneşti.
Vorbeşte aici de „adevărata piaţă imobiliară“, nu de ceea ce reprezintă aceasta în percepţia majorităţii – adică piaţa rezidenţială. „Era momentul de beatitudine: toate creşteau, oferta, cererea. Era o provocare“, îşi aminteşte. A fost o perioadă plină de satisfacţii. A considerat palpitant să împace nivelul redus al ofertei de spaţii de birouri sau magazi