Am fost sambata si duminica la Brasov, in plin festival Watumi & Fringe, si la Sighisoara, in plin festival de arta medievala. Ca turist, m-am simtit destul de bine, atat Brasovul, cat si Sighisoara sunt doua dintre cele mai fermecatoare orase din Romania. Ca turist in cautarea unor evenimente culturale, mi-am pus insa o singura intrebare: pentru ce am batut eu tot drumul pana acolo? Si, in special, pentru ce am platit taxa de intrare de 10 RON de la Sighisoara Medievala?
Pornesc in ordine inversa. La Sighisoara am fost in ultimii ani destul de des si pot spune ca a vizita orasul in timpul Festivalului Sighisoara Medievala a devenit una dintre cele mai proaste idei cu putinta. Atmosfera boema a editiilor mai vechi, cu spectacole stradale si cu tineri veniti cu ghitara sa petreaca impreuna cateva zile, s-a transformat acum intr-una de talcioc oriental. Campingurile si pensiunile sunt pline, oamenii dorm chiar si pe strazi; afluenta aceasta de turisti nu are insa ca tinta festivalul, ci balciurile care inghit, ca o plaga, cele mai frumoase zone din centrul orasului.
Cetatea medievala are doua brauri. Cel din exterior e format din terase improvizate, cu bere si gratare, si din tarabe cu chinezarii. Fumul invaluie zidurile vechi de parca o baterie de tunuri le-ar tine permanent sub asediu. Nu miroase insa a praf de pusca, ci a mici si carnati. Munti de gunoaie se ridica la tot pasul. Manelele fac tarabele mai atragatoare. In Bucuresti, la bazarul Europa, aerul ar fi probabil mai respirabil si pe alei s-ar circula mai usor. Produsele sunt proaste, preturile sunt, insa, de festival.
Braul intern acopera cetatea propriu-zisa cu aceleasi tarabe, chinezarii, brelocuri. Puteti cumpara kitschurile pe care le gasiti la orice margine de drum, cani cu Dracula, numere de masina cu „Nelutu” si „Puiut”.
Printre ele se strecoara cate un stan