K.M. Trust & Partners, una din cele mai cunoscute firme de executive search de pe piata locala, a raportat o cifra de afaceri de circa 320.000 de euro in primul semestru, in crestere usoara fata de aceeasi perioada a anului trecut.
Rezultatul inregistrat de K.M. Trust vine in conditiile in care piata de executive search a inregistrat o scadere importanta din cauza crizei financiare, chiar daca mutarile la nivel de top management au fost numeroase in primele sase luni.
“Afacerile au crescut usor pentru ca am avut foarte mult noroc, dar si pentru ca am ales sa regandesc businessul, pentru a-l face mai profitabil”, spune Radu Manolescu, managing partner al K.M. Trust & Partners.
Primul pas pe care l-a facut Manolescu a fost sa reduca nivelul costurilor cu recrutarea. Pentru fiecare om plasat, firma trebuia sa scaneze printr-o lista de cateva sute de persoane pentru a gasi oameni potriviti, proces care ridica totalul cheltuielilor cu peste 10.000 de euro/recrutare. Totalul cheltuielilor de recrutare includ accesul la informatii, costul calatoriilor pentru discutiile fata in fata cu candidatii, precum si costul cu telefoanele.
Astfel, a redus numarul posibililor candidati la 130, pentru a putea sa ramana profitabil, in contextul de piata in care, statistic 1-2% dintre candidati sunt foarte buni si potriviti. Manolescu a precizat ca tot ceea ce depaseste 125-130 de candidati se factureaza suplimentar, evitandu-se astfel eventualele conflicte de interese cu clientii.
Tot ca parte a strategiei de crestere a productivitatii, Manolescu a infiintat la inceputul anului Key 2 Success, o companie de recrutare activa doar in zona de middle management, cu o conducere diferita de KM Trust. Pentru primul an de functionare, Manolescu mizeaza pe o cifra de afaceri de 300.000 de euro.
Tariful mediu practicat de K.M. Trust & Parteners pentru o