Dezvoltatorii străini pot cumpăra terenuri cu un euro pe metru pătrat. După lansarea programului „Albania pentru un euro“ şi intrarea ţării în NATO, din ce în ce mai mulţi dezvoltatori au inclus această ţară în planurile lor. Una dintre ţările care, spre surpriza tuturor, a devenit un punct de atracţie pentru investitori este Albania. Un prim semnal este dat de dezvoltatorii de centre comerciale, care s-au orientat în ultimii doi ani către acest stat. King Sturge a anunţat de curând că va coordona dezvoltarea unui nou mall în Tirana, capitala Albaniei.
În complexul de 70.000 metri pătraţi, suprafaţă construită şi parcări, vor fi investiţi 48 de milioane de dolari, din care jumătate vin dintr-un împrumut pe termen lung de la Banca Europeană pentru Recosntrucţie şi Dezvoltare. Tirana East Gate, ce va avea 103 spaţii pentru închiriat şi trei magazine tip ancoră, precum şi 1.643 de spaţii de parcare, va fi finalizat la sfârşitul anului 2010.
„Piaţa albaneză reprezintă o adevărată oportunitate pentru retaileri, mai ales în condiţiile în care aici nu există străzi comerciale, iar produsele internaţionale puteau fi cumpărate până acum doar de la speculanţi“, spune John Michell, directorul departamentului de retail al King Sturge.
În plus, consideră el, Albania va trece mult mai bine peste perioada economică dificilă care se face simţită în toată lumea, deoarece, spre deosebire de alte ţări din Europa de Est, nivelul de dezvoltare al acestei ţări este foarte redus.
Oraşul din Capitală
Un alt complex comercial aflat în plină dezvoltare este CityPark Tirana. În cazul acestuia, deja mulţi retaileri internaţionali au închiriat spaţii. Euronics, Mercator, Intersport, United Colors of Benetton, Sisley, Calvin Klein, Lacoste, Cacharel, Toi & Moi, Societta, Altin Bas, Primo Emporio, Versace Home, One2Play sau Ch