Pentru a face fata volumului din ce in ce mai mare de piraterie, marile ziare si agentii de presa se gandesc sa ia o parte din banii castigati de site-urile care preiau ilegal stiri, scrie New York Times.
Saptamana trecuta, Associated Press a anuntat ca va publica in cadrul articolelor sale avertismente privind incalcarea drepturilor de autor si va monitoriza site-urile care preiau continutul fara a plati.
Insa, compania americana Attributor a dezvoltat un sistem care permite ziarelor si revistelor sa ia o parte din veniturile publicitare ale oricarui site care le preia articolele. Initiativa se va confrunta insa cu numeroase obstacole de ordin tehnic si legal. Compania vrea sa ia o parte din banii care ar urma sa fie incasati de un site care centralizeaza stiri (agregator) si sa ii ofere proprietarului drepturilor de autor. Pentru acest lucru, are nevoie de cooperarea marilor retele de publicitate online, precum cele administrate de Google si Yahoo!, care, pana acum, nu s-au aratat interesate de subiect.
Totusi, Attributor a reusit sa atraga suportul unui numar mare de companii de publishing, printre care se numara New York Times, Washington Post, Hearst, Reuters sau Media News Group. "Cred ca Attributor propune o cale de a face din haos ordine", a declarat Chris Ahearn, presedintele Reuters Media.
Jim Pitkow, directorul executiv al Attributor, spune ca intentioneaza sa demonostreze gravitatea problemei. "Dupa aceea, vom merge cu datele la retelele de publicitate."
Pitkow, fostul sef al agregatorului de stiri Moreover Technologies, a pus bazele Attributor impreuna cu Jim Brock, fost director in cadrul portalului Yahoo!. Compania a atras investitii de 20 mil. $ (14 mil. euro). Pitkow a mentionat un studiu realizat in luna ianuarie a acestui an, care arata ca din 250.000 de articole de la 25 de publisheri, fiecare articol este preluat nea