Sanatatea este ultima taiata pe lista de prioritati, spun operatorii de servicii medicale, printre putinii care in vremuri de criza inca se mai pot lauda cu cresteri ale afacerilor. Nori par insa sa se adune deasupra afacerilor celor care se bazeaza prea mult pe incasarile de la Casa Nationala de Asigurari de Sanatate.
Chiar daca nu se mai pot lauda cu cresteri galopante de 30-40% ale afacerilor si nici cu cele mai mari marje de profit din economie, asa cum a fost cazul in ultimii ani, clinicile medicale private continua sa fie printre putinele companii care, pe timp de criza, raporteaza majorari ale incasarilor. Centrul Medical Unirea si Medsana, primele retele de clinici private care si-au anuntat pana acum rezultatele pentru prima jumatate de an, au inregistrat cresteri ale afacerilor de 75%, respectiv 40% fata de aceeasi perioada a anului trecut.
Mare parte din acest avans vine pe fondul vanzarii de noi abonamente, explica, pentru Wall-Street,Sergiu Negut (foto), directorul executiv al Centrului Medical Unirea (CMU). O declaratie care poate parea surprinzatoare in contextul in care tot mai multe companii isi reduc numarul de angajati (rata somajului a atins, in primele trei luni, valoarea de 6,9%, potrivit Institutului National de Statistica) sau sunt mai atente cu noile recrutari. Seful CMU explica faptul ca in conditiile in care companiile au dificultati in a mai bugeta cresteri salariale, abonamentul de sanatate devine un important beneficiu extrasalarial, daca nu singurul.
Atunci cand nu este vorba despre o cheltuiala proprie, aproximativ un sfert dintre angajati isi doresc o asigurare privata de sanatate ca principal beneficiu extrasalarial, detronand pensia privata in topul preferintelor, potrivit unui studiu realizat la sfarsitul lui 2008 de firma de cercetare Mednet si de grupul Media Xprimm.
“Companiile care nu au oferit astf