- Comentariu - nr. 342 / 28 Iulie, 2009 Conform primului studiu realizat de Centrul de Studii Antreprenoriale si de Afaceri, pentru Romania, majoritatea proprietarilor de firme mici si mijlocii sunt barbati, in tara noastra. Insa, in activitati premergatoare demararii unei afaceri (dezvoltarea unui plan de business, cautarea surselor de finantare), femeile sunt mai active decat barbatii. La nivel general, 10% dintre femei se implica in pornirea unui nou business, fata de doar 7% dintre barbati. Ce mai releva studiul mentionat? Ca cei care pornesc un nou business sunt, in principal, indivizi cu varsta intre 26 si 40 de ani (18,14%). In plus, o mare influenta in demararea unei afaceri o are si existenta in familie a unui alt membru care detine deja o firma (cca 40% dintre repondenti). Pentru 23% dintre subiectii studiului, acea persoana a fost tatal, in timp ce doar pentru 8% a fost mama. Romanii isi deschid o afacere proprie in primul rand pentru a-si imbunatati modul de viata, dar si pentru a profita de o oportunitate. Gheorghe Giurgiu - Comentariu - nr. 342 / 28 Iulie, 2009 Conform primului studiu realizat de Centrul de Studii Antreprenoriale si de Afaceri, pentru Romania, majoritatea proprietarilor de firme mici si mijlocii sunt barbati, in tara noastra. Insa, in activitati premergatoare demararii unei afaceri (dezvoltarea unui plan de business, cautarea surselor de finantare), femeile sunt mai active decat barbatii. La nivel general, 10% dintre femei se implica in pornirea unui nou business, fata de doar 7% dintre barbati. Ce mai releva studiul mentionat? Ca cei care pornesc un nou business sunt, in principal, indivizi cu varsta intre 26 si 40 de ani (18,14%). In plus, o mare influenta in demararea unei afaceri o are si existenta in familie a unui alt membru care detine deja o firma (cca 40% dintre repondenti). Pentru 23% dintre subiectii studiului, acea pers