Potrivit strategiei zonei metropolitane Cluj, aflate în dezbatere publică, Cluj metropolitan vrea să devină cea mai prietenoasă locaţie pentru IMM-uri şi să aibă o infrastructură informatică avansată. Viziunea propusă de către grupul economic care a întocmit strategia aflată în dezbatere publică este ca zona metropolitană Cluj să devină „polul magnetic al României pentru antreprenori, profesionişti şi tineri. Locul unde te dezvolţi, ai succes şi-ţi creşti copiii. Mediul adecvat pentru inovaţie şi tehnologii înalte”.
Planul Integrat de Dezvoltare al polului de creştere Cluj-Napoca se află într-o serie de cinci dezbateri publice ce se vor încheia în 11 august. Acesta urmează să fie supus aprobării consiliilor locale ale municipiului Cluj-Napoca şi al celor 17 comune.
Industrii motoare pentru creşterea economică
Una dintre direcţiile strategice propuse de grupul de lucru este mobilizarea unor industrii „motoare”, care să antreneze dezvoltarea economică. Industriile identificate sunt cea energetică, IT şi comuncaţii, servicii pentru afaceri, servicii medicale speicalizate, bioeconomie bazată pe cunoaştere şi învăţământul superior focalizat pe cercetare-dezvoltare.
Zona Metropolitană Cluj se vrea cea mai prietenoasă locaţie pentru IMM-uri, prin debirocratizarea administraţiei publice locale (prin creearea unui birou unic pentru mediu de afaceri şi informatizarea relaţiilor cu administraţia), stimulente fiscal locale şi practice de control fiscal.
Clujul metropolitan se vrea o comunitate digitală, interconectată prin combinarea unei infrastructure de bandă largă, cu infrastructură IT orientată pe servicii innovative care să deservească cetăţenii, mediul de afaceri şi administraţia publică.
Următoarele dezbateri vor avea loc în 31 iulie, 6 şi 11 august, de la ora 11.00, în Sala de sticlă a